آموزش فعال سازی SSL در دایرکت ادمین و سی پنل

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

در این آموزش قصد داریم نحوه خرید گواهینامه ssl از سایت لایسنس ها ، نحوه ایجاد CSR و در نتیجه نحوه فعال سازی گواهینامه SSL را بر روی هاست دایرکت ادمین و سی پنل را به صورت تصویری مطرح کنیم.

خرید گواهی SSL از سایت لایسنس ها

در ابتدا لازم است نوع ssl ای که نیاز دارید را انتخاب کنید، برای آگاهی از انواع ssl  و تفاوت های بین آن ها وارد صفحه گواهینامه SSL شوید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

پس از انتخاب نوع ssl خود که شخصی ، شرکتی یا سازمانی می باشد ، لازم است وارد حساب کاربری خود در سایت لایسنس ها شوید و جهت ثبت سفارش اقدام نمایید.

انواع گواهینامه SSL

بعد از ثبت سفارش و پرداخت صورتحساب مربوط ، ثبت سفارش به صورت آنلاین در سایت مرجع ثبت خواهد شد. در این مرحله برای فعال نمودن SSL خود ابتدا لازم است یک کد CSR تولید نمایید. کد CSR را به روش های مختلفی می توان تولید نمود. در ادامه روش ایجاد کد CSR در دایرکت ادمین (Directadmin) و سی پنل (cPanel) را توضیح خواهیم داد.

ایجاد کد CSR در کنترل پنل ها و سیستم عامل ….

 

اموزش ایجاد کد CSR 

 

پیکربندی SSL خریداری شده در سایت لایسنس ها

 

مرحله اول پیکربندی گواهینامه SSL در سایت لایسنس ها

 

نصب SSL بر روی دایرکت ادمین DirectAdmin

با عرض تبریک به شما برای فعال سازی و دریافت SSL ، تا فعال سازی آن یک مرحله بیشتر باقی نمانده است.

در پنل هاست دایرکت ادمین خود و پس از وارد شدن به بخش  SSL Certificates (همان بخشی که کد CSR را تولید کردیم) مطابق تصویر زیر عمل کنید. کد CRT  را زیر CSR ای (Private key) که از قبل وجود دارد با یک خط فاصله paste کنید و دکمه Save را بزنید.

اگر همه مراحل را درست انجام داده اید با تصویری شبیه زیر مواجه خواهید شد:

خب حالا CA ها را نیز باید در قسمت خود Paste کنید.کاربرد CA ها برای این است که سایت شما در همه مرورگرها و سیستم عامل ها بدون مشکل باز شود.

پایین همین صفحه جایی نوشته Click Here to paste a CA root Certificate، بر روی آن کلیک کنید و CA ها را که در لینک ارسالی از طریق ایمیل دریافت کرده اید پشت سر هم Paste کنید و نهایتا Save  کنید:

 

با زدن دکمه Save  تصویر زیر را مشاهده می کنید:

 

در صفحه اصلی در کنترل پنل هاست خود تنظیمات موجود در تصویر زیر را نیز انجام دهید:

 

پس از انجام مراحل اگر با خطایی مواجه نشده باشید سایت شما بعد از چند دقیقه با HTTPS قابل بارگذاری خواهد بود.

نصب SSL بر روی سی پنل cPanel

برای نصب SSL بر روی سی پنل ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید، وارد بخش SSL/TLS شوید. ابتدا مطابق تصویر زیر باید cst یا certificate  خود را Generate کنید:

نصب ssl روی سی پنل

در این بخش certificate ای که در ناحیه کاربری خود در سایت لایسنس ها وجود دارد را کپی کنید و در زیر آن توضیحی مختصر در مورد شرکت یا کسب و کار خود اضافه نمایید و بر روی Save کلیک کنید:

نصب اس اس ال روی سی پنل

سپس مجدد وارد صفحه قبل شوید ، لازم است ssl خود را بر روی دامین خود نصب کنید:

آموزش نصب ssl روی سی پنل

 

مطابق تصویر زیر، دامنه خود را انتخاب کنید، بقیه موارد بصورت خودکار پر خواهند شد. در قسمت CABundle می توانید CA را وارد نمایید.

ssl روی cPanel

گواهینامه شما با موفقیت نصب و فعال شده است. سایت شما پس از چند دقیقه با پروتکل https قابل بارگذاری خواهد بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نظرات

محسن

سلام من برنامه نویسی و زبان انگلیسی یه کلمه نمیدونم..۲ هفتس درگیر راه اندازی یه سایتم برا فروش محصولات صنایع دستیم…بخدا گیج شدم چرا اینقدر راه اندازی یک سایت باید پیچ در پیچ باشه یه جاشو درست میکنی اونورش خراب میشه…افزونه های وردپرس واقعا اعصاب و روانی برام نزاشته..الانم که محصولمو گذاشتم باز دیده نمیشه…چرا خود هاستی که میخریم برا همین موردی که در بالا گفتید از همون اول کاری نمیکنه که بعدا اینقدر گیج نشیم..والا بخدا یه سایت درست کردم اینقدر نباید پیچ در پیچ باشه..از مافیایی که فقط برای پشتیبانی وردپرس راه افتاده تا فقط جواب گویه مشکلات وردپرسی باشن هم دارم شاخ در میارم..ماهانه باس پول بدی تا فقط مشکلات سایتو بهت بگن که چه جوری برطرف میشه..من کارم صنایع دستیه اگه بخوام اینقدر وقت روی یه سایت بزارم پس کیه وقت کنم کاری تولید کنم؟؟

    طالبیان

    محسن جان
    هر شغلی تخصص خودش را دارد و باید ان تخصص را داشته باشیم
    دنیای IT محدودیتی ندارد و بیش از هزاران گرایش و تخصص دارد ، قطعا شرکت ما هم که از سال ۸۸ در حال فعالیت است در همه زمینه ها تخصص ندارد و از دیگران ( چه رایگان و چه پولی ) کمک دریافت می کند
    مافیایی درکار نیست ، شخصی وقت و زمان گذاشته و دانشی کسب کرده و به واسط ان باید درامد داشته باشد ، عملا کارش رفع مشکل و پاسخ گویی به مشکلات است
    مثل دکتر ها که پول ویزیت می دهید و دارو می نویسد ، اما این دارو ها است که شما را درمان می کند

    به نظر من شما باید بدونید دنیای سایت و … چگونه است اما بهتراست به یکنفر متخصص این کار برای حل مشکلات خود مراجعه تا این امور را برای شما انجام دهد

وردپرس

بسیار عالی و کارآمد بود