شرکت Verizon با ۵ میلیارد دلار یاهو را خرید

۰۷ مرداد ۱۳۹۵

خداحافظ یاهو ؟؟

چندی پیش گزارشی از یاهو منتشر شد و در آن اشاره شد که احتمالا این کمپانی در یک مناقصه و به برنده‌‌ی آن فروخته خواهد شد. در آن هنگام عنوان شد که چند شرکت خواهان در اختیار گرفتن غول سابق اینترنتی جهان هستند و شرکت ورایزون (بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در ایالات متحده) یکی از اصلی‌ترین پیشنهاد دهندگان خرید این کمپانی بودند.

خرید یاهو به مبلغ ۵ میلیارد دلار صورت گرفت و این کمپانی اکنون به‌طور رسمی جز دارایی‌های ورایزون است.

ورایزون یاهو را خرید

یاهو در ماه می سال ۲۰۱۲ با خرید شبکه اجتماعی تامبلر به عنوان یک میکرو بلاگینگ که در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربران خود، معروف بود، اما آیا این خرید درست بود؟ این شبکه اجتماعی با افت ارزش ۲۳۰ میلیون دلار در امسال، ضربه سختی به یاهو وارد کرد و نهایتا باعث واگذاری این شرکت با مبلغ ۵ میلیون دلار به بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایالات متحده گردید. هر چند خانم ماریسا مایر رئیس شرکت یاهو همچنان از خرید تامبلر دفاع می کند.

سوال اینجاست ، شرکت ورایزون قصد دارد با برند معروف یاهو و مدل کسب و کار آن چگونه رفتار کند و قصد دارد از آن چگونه استفاده کند؟

شرکت Verizon در حال تبدیل شدن به یکی از غول‌های مطرح در زمینه فناوری است. این شرکت در سال گذشته  شرکت  AOL را به قیمت ۴.۴ میلیارد دلار خریداری کرد تا در زمره قوی‌ترین اپراتور‌ها قرار بگیرد. هم اکنون شرکت ورایزون به یکی از قوی ترین موتورهای جستجو دست یافته است تا بتواند محصولات آینده شرکتش را توسعه دهد. البته به نظر می‌رسد قرار نیست هسته اصلی و ماهیت یاهو تغییراتی اعمال شود و یا نام یاهو از ذهن ‌ها حذف گردد و این خرید بیشتر جنبه مدیریتی و صاحب امتیازی خواهد داشت.

۵/۵ - (۱ امتیاز)